Ένα ταξίδι

{Μέσα Ιουνίου 2014}

Ένα ζεστό δειλινό, καθισμένη στην πολύχρωμη αιώρα του μπαλκονιού μου και μασώντας το καλαμάκι απ’ το ποτήρι του μισοτελειωμένου χυμού πορτοκάλι που μόλις είχα στύψει, ατένιζα τον ήλιο που έδυε. Το σχολείο είχε τελειώσει και οι υποχρεώσεις και τα μαθήματα είχαν ξεθωριάσει στο μυαλό μου. Πλέον, το μόνο μου μέλημα ήταν να βγάλω εισιτήρια για Ιθάκη και να φύγω. Να πάω στον τόπο μου. Τον τόπο που είχα μεγαλώσει και που ο χρόνος εκεί ήταν μια έννοια άγνωστη. Αναπολούσα τις ζεστές μέρες που ξυπνούσα ιδρωμένη και μισάνοιγα τα μάτια μου δειλά, αιωρούμενη στο μεταίχμιο της πραγματικότητας και του ονείρου. Τότε, που άνοιγα το παράθυρο, συνομιλούσα με τα πουλάκια και ύστερα βυθιζόμουνα στο μπλε του ουρανού και στην απεραντοσύνη της θάλασσας μέχρι να με νανουρίσει πάλι ο ήχος των κυμάτων. Και οι νύχτες όμως στην πλατεία, οι φωνές των παιδιών, τα φώτα των μαγαζιών και το παγωτό που έσταζε στα χέρια, μου είχαν λείψει. Νύχτες αθώες και ώρες ατέλειωτης χαζοκουβέντας.

Ο ήλιος δεν φώτιζε πια το μικρό αστικό μπαλκόνι που βρισκόμουν. Ο ύπνος ήταν έτοιμος να με πάρει, όταν άκουσα  τη μητέρα μου.

  • Ξέχασα να σου πω, η κόρη της θείας της Μάνιας παντρεύεται και είμαστε καλεσμένοι. Την άλλη εβδομάδα πάμε Χίο.

Σάστισα για λίγο. Με εξαιρετική αργή κίνηση άφησα το άδειο ποτήρι στο τραπεζάκι μήπως και προλάβω να συνειδητοποιήσω τι άκουσα. Κοίταξα την μητέρα μου.

  • Έχω κανονίσει με την Μυρτώ την άλλη βδομάδα να πάμε στην Ιθάκη. Έχει γενέθλια και θα οργανώσει πάρτι στην αυλή της.
  • Δεν μπορούμε να μην πάμε, είναι ντροπή. Ένα καλοκαίρι στο νησί θα είμαστε. Δύο εβδομάδες καθυστέρηση δεν κάνουν τη διαφορά. Η Μυρτώ θα καταλάβει.

Και όμως εγώ δεν ήθελα να καταλάβω. Θα έχανα δύο βδομάδες από το νησί για να πάω σε έναν γάμο αγνώστων. Δύο βδομάδες ακόμα απ ΄ το νησί μου.  Δύο εβδομάδες που δεν θα έβλεπα τα παιδιά και δεν θα γευόμουν το τραγανό χταποδάκι που μας μαγείρευε ο Κυρ Τάκης στην ταβέρνα του χωριού. Εξάλλου και η Μυρτώ είχε γενέθλια. Σε καμία περίπτωση δεν ήθελα να το χάσω. Έπρεπε να το αποφύγω.

{Μια εβδομάδα μετά}

Στη Χίο δεν είχα ξαναπάει, όπως και σε πολλά άλλα νησιά. Το  καλοκαίρι μου πάντα ήταν συνδεδεμένο με την Ιθάκη. Ήταν σαν να μου αρκούσε το νησί μου. Σαν να μην ήθελα να δω καμία άλλη παραλία, να μην περπατήσω κανένα άλλο σοκάκι και να μην γευτώ καμία λιχουδιά πέρα από την συνηθισμένη. Αν έφευγα, με έναν τρόπο θα το πρόδιδα ,μαζί με όλα αυτά που έχω ζήσει εκεί.

Φτάσαμε στο Πυργί. Εκεί θα μέναμε. Εκεί κοντά θα γινόταν και ο γάμος. Με μισή καρδιά, ακολουθούσα τους γονείς μου μιλώντας ταυτόχρονα με την Μυρτώ. Στη συνέχεια, είχα σκεφτεί το σχέδιο. Θα έκλεινα τα αυτιά μου με ακουστικά, θα πήγαινα μια βόλτα μόνη, θα ντυνόμουν για το γάμο και θα χαμογελούσα.

Αδυνατώ να θυμηθώ πόσες φορές χαιρέτησα φυσιογνωμίες ξένες αλλά και τις φίλησα.          –Καλέ εγώ σε θυμάμαι από τόσο, πώς μεγάλωσες έτσι. Ώρες ατελείωτες, έμεινα σιωπηλή ακούγοντας συζητήσεις για παλιές περιπέτειες γονιών, συγγενών και φίλων. Παιδιά στην ηλικία μου δεν είχε. Όλα μικρότερα, ή μεγαλύτερα. Καρφωμένη στο κινητό, και παρατηρώντας καμιά φορά τον κόσμο που χαμογελούσε, που έδινε ευχές και χόρευε, ένιωθα πως δεν ανήκω εκεί. Ήθελα να φύγω.

Την άλλη μέρα διέταξα τον εαυτό μου να πετάξει από πάνω του τη μιζέρια και να προσπαθήσει τουλάχιστον να χαρεί αυτές τις μέρες. Αποφάσισα να πάω μια βόλτα. Περπάτησα για ώρες στο Πυργί. Δεν είχα ξαναδεί κάτι παρόμοιο. Περιπλανήθηκα στα σοκάκια και θαύμαζα τις ζωγραφισμένες λεπτομέρειες στους τοίχους των σπιτιών. Γεωμετρικά σχήματα, όλα άρτια μεταξύ τους, σχημάτιζαν ένα ψηφιδωτό που έδενε με το πράσινο της φύσης και μετέτρεπε τους ανθρώπους σε κινούμενες σκιές μέσα σε ένα κάδρο. Φόρεσα λίγο την αόρατη μου μάσκα και φαντάστηκα πως ζούσα στην εποχή του Μεσαίωνα. Κάθισα σε ένα καφέ.

  • Καλησπέρα, τι θα πάρετε;
  • Ένα χυμό… πορτοκάλι. Χρήστο, τι κάνεις εσύ εδώ; Δεν το πιστεύω!

Αγκαλιαστήκαμε για αρκετή ώρα, μέχρι που σταθήκαμε ο ένας απέναντι από τον άλλον.

  • Είμαι εδώ για δουλειά. Εσύ τι κάνεις στη Χίο;
  • Ήρθα για έναν γάμο.
  • Πάμε μια βόλτα μετά;
  • Πάμε!

{Μία εβδομάδα μετά}

Περπατάω ακόμα στο Πυργί μαζί με τον Χρήστο. Οι γονείς μου έφυγαν για την πόλη. Και όμως εγώ, αποφάσισα να μείνω λίγο ακόμα. Μου λείπει η Ιθάκη, αλλά έμαθα να μην την συγκρίνω. Γυρνάω και κοιτάω τον Χρήστο έχοντας μέσα μου μια επιθυμία.

  • Πάμε για χταποδάκι σήμερα;
  • Πάμε!

 

Σχολιάστε

